Thursday, November 18, 2010

Ballibaba Dondurmaci

Bir gun yolunuz Bafra'ya duserse mutlaka tatmaniz gereken lezzet =)

Hala eski geleneklerinden, tadindan vazgecmemis Ballibaba... Dondurmasini tattiginiz zaman sutu hissediyorsunuz. Zaten dondurmanin iyisi, bence renginden de anlasilir. Iste bu renkdir, benim icin vanilyalli-sade dondurma =)

Bir de kulah tadi var ki anlatamam sanirim =) Her seferinde dondurma bitse de o kisma gelsem diyorum =) Tazecik, citir citir... Bir de dondurmayi kagit helva arasinda veriyorlar ki parmaklar da arada kaybolabilir =)

Aslinda bu tarz dondurmacilar sanirim 5 sene oncesine kadar cok vardi. Ama dondurulmus dondurmalarin piyasaya girmesiyle onlar da birbir kayboldular. Halkin bu urunlere daha cok yonelmesi ile talep azaldi, tutunamadilar. Ben uzuluyorum cunku bu tarz kucuk yerler aslinda en lezzetli, en saglikli, en ekonomik urun bulunan noktalar..






Istanbu'dal benim dondurma noktalarim:

Ali Usta (Moda): Moda'da yasadigimiz donemde yaz gecelerinin vazgecilmezi olmustu =)

Bostanci'daki Yasar Amca. Oyle oturup, sohbet edelim bu arada dondurma yeriz diye dusunebileceginiz bir dukkani yok. Minik el arabasinda ne lezzetler yaratiyor sasirip kalirsiniz =) Hic bir tatlandirici, kivam arttirici her hangi bir sey katmiyor. Bu nedenle dondurmayi yerken meyvelerin cekirdeklerini bile hissedebilirsiniz. Cok lezzetli. Benim favorim kavunlu ve seftalili =)

Lunapark'a gelmeden once isiklardan saga donunce yada orada benzinci olucak onun karsi arasinda =)

Nisantasi'nda ki Fortuna Gelato'da da yedim. Dondurmalari guzel ama benim aradigim lazzet daha yerel oldugu icin ben sevemedim. Italyan dondurmasi gelato onlarin satis yaptiklari. (Ebru Danyal'in yaninda yeni acilan dondurmaci)

Simdiden afiyet olsun!


Hamis: Bafra, Samsun'un en buyuk ilcesidir. Babamin dedigine gore neredeyse 30 ilimizden daha buyuktur. Zaten her secimde politikacilar, sizi il yapacagim diye vaad de bulunurlar =) Deniz kenarindadir. En buyuk nehirlerimizden Kizilirmak'in denize ulastigi yerdir, Bafra. Merak edenler icin Kizilirmak oyle kizil degil, eskidenmis =) Hatta Kizilirmak ustundeki kopruden gelinler yuruyerek gecerlerdi. Hala boyle bir adetleri var mi, bilemiyorum.

No comments:

Post a Comment